روحانی: تحریم تجاوز است و باید جلوی آن ایستاد

زحل نیوز- حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، امروز (٨ شهریور) گفت: تحریم، ظلم و تجاوز است و ما باید جلوی این تجاوز بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم و نگذاریم این تحریم بر سر ملت بماند و تکرار شود.


روحانی از فعالیت‌های محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و دیگر دیپلمات‌های ایرانی تشکر کرد و گفت در مسیر مذاکرات بین‌المللی هر جا لازم بوده خود به عنوان رئیس‌جمهوری مسئولیت کار را بر عهده گرفته است.
رئیس‌جمهور ایران ابراز امیدواری کرد که تا رسیدن به نتیجه مورد نظر در مذاکرات از پشتیبانی مردم ایران و همچنین آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برخوردار باشد.
این صحبت‌های آقای روحانی یک روز پس از آن مطرح می‌شود که ایالات متحده افراد و شرکت‌های جدیدی را به فهرست تحریم‌های وضع‌‌شده علیه ایران اضافه کرد.
کاخ سفید اعلام کرده است که این تحریم‌ها برای حفظ فشار علیه دولت ایران اعمال می‌شوند اما در عین حال دولت آمریکا برای رسیدن به یک راه حل بلندمدت و جامع در مذاکرات متعهد است. کلیکبیشتر بخوانید
حسن روحانی تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران را باعث بروز مشکلاتی در حوزه انرژی دانسته و علاوه بر این از سیاست‌های دولت پیشین ایران در زمینه نفت و گاز انتقاد کرده است.
وی گفت: ظرفیت‌های تولید نیز پایین آمده بود، گفته بودند حال که ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم چه دلیلی دارد ظرفیت تولید بالا باشد. مشکل دیگری که وجود داشت این بود که منابع مشترک انرژی ما را نیز دیگران می‌بردند ما هم تماشا می‌کردیم.

رئیس جمهور ایران با انتقاد از واگذاری فروش بخشی از نفت ایران به بابک زنجانی گفت: اولین کار این بود که ما بتوانیم نفتمان را سالم بفروشیم نه اینکه به آقایی بدهیم تا نفت را بفروشد و پول آن را بردارد و بعد نفهمیم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار پول مردم کجاست. البته قوه قضائیه این قضیه را دنبال می‌کند و آن آقا هم در زندان است و البته ما امیدواریم این پول به بیت‌المال برگردد.
Previous
Next Post »