مولوی عبدالحمید: دولت با برخوردهای سلیقه ای مقابله کند

زحل نیوز- شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان، ضمن بیان برخی از انتظارات ملت از دولت تدبیر و امید، با بیان این مطلب که «هیچ فرد یا افرادی نباید در جمهوری اسلامی ایران با اعمال سلیقه حق قانونی افراد دیگر را ضایع کنند.» از دولت خواست تا با برخوردهای سلیقه ای مقابله کند.


 امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه (7 شهریور 1393) با اشاره به هفته دولت، ضمن گرامیداشت این هفته و تبریک آن به همه مسئولین و دولتمردان، ابتدا به برخی از خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد.
وی در ادامه به برخی از خدمات دولت در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار برای دو کارخانه پتروشیمی استان در سفر اخیر رئیس جمهور به استان و موضوع لوله کشی گاز شهرهای و همچنین کلنگزنی احداث خط راهآهن چابهار به زاهدان از پروژه های بزرگی است که تا کنون دولت یازدهم آنها را به تصویب رسانده است.

دولت برای اجرای قانون اساسی تلاش نماید
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه خطاب به دولت یازدهم یادآور شد: توصیه بنده به دولت یازدهم آن است که برای اجرای قانون اساسی، که از وعده های جناب دکتر روحانی بودند، تلاش نماید. قانون اساسی میثاق ملی و از جمله قوانین پیشرفته دنیاست که منافع تمام ملت را تامین کرده است. اگر این قانون اجرا شود همه ملت تا حدودی به خواسته های خودشان می رسند و شکایت و پریشانی و دغدغه به وجود نمی آید.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه افزود: توصیه دیگر بنده به دولت محترم آن است که با برخوردهای سلیقه ای و اعمال سلیقه مقابله کند. هیچ فرد یا افرادی نباید با اعمال سلیقه حق قانونی افراد دیگر را ضایع کنند؛ نباید حق شیعه و سنی و حقوق اقوام و مذاهب ضایع شوند. باید همه آزادیهای قانونی ملت، اعم از دینی و مذهبی و غیره، تامین شوند و همه ما باید از اجرای قانون اساسی دفاع کنیم.
عبدالحمید گفت: مشارکت اقوام و مذاهب در اداره کشور منجر به وحدت ملی و امنیت پایدار می شود. وقتی دل مردم به دست آمده و حقوق همه مردم مراعات شود گروههای افراطی و تندرو فرصت نفوذ و سوءاستفاده پیدا نمی کنند. مسیر و روش جامعه اهل سنت ایران، مسیر گفتمان و پیگیری مسایل و مطالبات از راه قانونی بوده و با گروههای افراطی و تندرو همراه نیست و اعتقادی به افراط، تندروی و تکفیر ندارد، بلکه خواستار برادری، اخوت و وحدت امت اسلامی بوده و حق قانونی و آزادی قانونی خودش را نیز مطالبه می کند.
 وی از "بالا رفتن تعصبات در کشور" اظهار تاسف کرد و گفت: متاسفانه در تمام دنیا و در کشور ما نیز تعصبات مقداری بالا گرفته است؛ شکایاتی موجود است که در بسیاری جاها در مسیر آزادی‏های قانونی مشکلاتی ایجاد می کنند. لذا درخواست ما از دولت این است که آزادیهای قانونی تامین شوند تا اخوت و امنیت بیشتر حفظ شود.

تکفیر مسلمان بر خلاف شریعت اسلام است
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان، "تکفیر مسلمان" را مغایر با شریعت اسلام دانستند و گفتند: نباید یک مسلمان، مسلمانی دیگر را تکفیر کند؛ این بر خلاف شریعت اسلام است. رعایت اعتدال بسیار مهم است.

انتقاد مولانا گرگیج نسبت به برخورد نیروهای امنیتی با طلاب اهل سنت در زاهدان

 مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه علمای اهل سنت در مدارس دینی، نیروهای تروریستی و ضد نظام پرورش نمی دهند نسبت به ممانعت و فشار به برخی از شهروندان با ظاهر مذهبی و طلاب دارالعلوم زاهدان و برخوردهای نامناسب نیروهای امنیتی و انتظامی با آنها در ورودی شهر زاهدان انتقاد کرد و از مسئولین بلندپایه کشوری خواست تا این مسئله را هرچه سریعتر پیگیری کنند و با اینگونه افراد جاهل که دست به اعمال سلیقه ای می زنند برخورد قاطع شود.
Previous
Next Post »