حمایت از زندانیان عقیدتی در سالگرد تولد ستار بهشتی وبلاگ نویس

زحل نیوز- روز جمعه (۳۰ مرداد-۲۱ آگست) در زادروز ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در زندان کشته شد فعالین حقوق بشر در خانه مادر وی، گوهر عشقی جمع شدند و این جمع تصاویر زندانیان عقیدتی و سیاسی را به همراه آورده بودند تا اعتراض خود را به ادامه حبس ناعادلانه این عزیزان اعلام کنند.


زحل نیوز به نقل از بام آزادی- ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس ۳۵ ساله‌ای بود که مطالبی را در مخالفت با حکومت ایران منتشر می‌کرد. او بعد از چندین بار احضار و تهدید به بازداشت، روز نهم آبان ماه ۱۳۹۱ توسط ماموران “پلیس فتا” در منزلش در رباط‌کریم دستگیر شد و ماموران بعد از چهار روز، در ۱۳ آبان، خبر فوتش را به خانواده‌اش دادند. او چند روز بعد تحت نظر نیروهای امنیتی و با حضور حداقلی اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شد.
دادگاهی که بعدها در رسیدگی به این پرونده تشکیل شد، با «شبه‌ عمد» تشخیص دادن قتل ستار بهشتی، قاتل او را که یکی از بازجویان پلیس “فتا” بود به سه سال حبس تعزیری،‌ دو سال اقامت اجباری در برازجان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. وکیل و خانواده‌ی این وبلاگ‌نویس که معتقد بودند قتل او «عمد» بوده، در اعتراض به روند بررسی پرونده، از شرکت در جلسات دادگاه خودداری کردند.
Previous
Next Post »