آمریکا: ایران در برابری جنسیتی وضع مناسبی ندارد

زحل نیوز- انتخاب نماینده ایران در نهاد برابری جنسیتی سازمان ملل، با اعتراض نماینده آمریکا مواجه شد. ایالات متحده معتقد است که برابری جنسیتی در ایران در وضعیتی نابسامان است.


زحل نیوز به نقل از دویچه وله، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد از نقض حقوق زنان در ایران انتقاد کرد و گفت که نماینده ایران برای عضویت در نهاد سازمان ملل در مبارزه برای برابری جنسیتی، شایستگی ندارد.
روز جمعه (۱۰ آوریل) در رأی‌گیری مخفیانه در چارچوب شورای اقتصادی و اجتماعی برای انتخاب نمایندگان منطقه آسیا و اقیانوسیه برای مبارزه در راه برابری زنان با مردان، ایران با ۳۶ رأی به عضویت در نهاد یادشده انتخاب شد.
در رأی‌گیری تنها ۵۳ عضو شرکت کردند و پس از شمارش آرا روشن شد که کشورهای ساموآ، امارات متحده عربی هر یک با ۵۳ رأی، ترکمنستان با ۵۲ رأی، پاکستان با ۴۹ رأی و ایران در پایین‌ترین رتبه با ۳۶ رأی وارد این نهاد شده‌اند.
سامانتا پاور، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در انتقاد از انتخاب ایران گفت: «آرای پایین ایران نشان می‌دهد که نمایندگان سازمان ملل نسبت به وضعیت زنان در جمهوری اسلامی به شدت نگران هستند
نماینده آمریکا انتقاد کرد که حقوق زنان در ایران به طور سیستماتیک، و گاه با سوءاستفاده از "مواد قانونی"، پایمال می‌شود. او اشاره کرد که وضعیت ناگوار زنان از زمان ریاست جمهوری حسن روحانی بهتر نشده است.
او اشاره کرد که زنان ایرانی از تصدی برخی از پست‌های حساس دولتی محروم هستند و در برابر خشونت خانگی هیچ مصونیتی ندارند.
او گفت از این که ایران برای سه سال، از اول ژوئن ۲۰۱۶ به عضویت در نهاد سازمان ملل در امر برابری جنسیتی انتخاب شده به شدت یکه خورده است. نهاد سازمان ملل در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد تا از حق برابری زنان با مردان دفاع کند.

خبرگزاری‌های داخل ایران، موضع انتقادی ایالات متحده را منتشر کرده اما از واکنش احتمالی دولت ایران به آن گزارشی نداده‌اند.
Previous
Next Post »