مخالفت محمدعلی نجفی با استعفای دو معاون جنجالی

زحل نیوز، کیوان کاظمینی بروجردی- محمد علی نجفی، سرپرست وزارت علوم، با استعفای دو معاون جنجالی این وزارتخانه مخالفت کرد.


گفته می شد میلی منفرد و سمنانیان برای امتیاز دادن به اصولگرایان چند روز پیش از رای اعتماد به وزیر جدید استعفا داده اند.
مجلس روز سه شنبه باید به چهارمین وزیر پیشنهادی علوم، فخرالدین دانش آشتیانی، رای اعتماد دهد.
آشتیانی تاکید کرد چهره‌ای «بسیجی» است و مجلس دلیلی برای مخالفت با او ندارد.
محمد علی نجفی، سرپرست وزارت علوم، با استعفای دو معاون جنجالی این وزارتخانه، جعفر میلی منفرد و سعید سمنانیان مخالفت کرد.
گفته می شد استعفای میلی منفرد، که اولین گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم بود اما موفق به کسب رای اعتماد از مجلس اصولگرا نشد، امتیازی به اصولگرایان و مخالفین دولت روحانی درست سه روز پیش از جلسه رای اعتماد مجلس به چهارمین وزیر پیشنهادی علوم است. حال این اقدام نجفی، که خود چهره‌ای اصلاح طلب است و قبلا به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس «نه» شنیده است، گمانه قصد روحانی برای امتیاز دادن را ملغی می کند.
نمایندگان مجلس پس از استیضاح و برکناری رضا فرجی دانا، وزیر علوم، به جانشین پیشنهادی او، محمود نیلی احمدآبادی، نیز رای نه دادند. حالا در روز سه شنبه، ۲۷ آبان، این چهارمین گزینه پیشنهادی روحانی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، است که باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وزیر پیشنهادی از «روحیه بسیجی» می گوید
دانش آشتیانی در گفتگوهای متعدد تاکید کرده که مجلس دلیلی برای کنار گذاشتن او ندارد.
او در گفتگویی با ایرنا مخالفت خود با تشکیل بسیج دانشجویی را قویا تکذیب کرده و گفته: «افق نگاهم همواره حضور تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها است».
آشتیانی تاکید کرد که «نسبت به پررنگ تر شدن مولفه‌های فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌ها تلاش کرده ام» و از لزوم «روحیه بسیجی» نه فقط در دانشگاه که در سطح جامعه گفت.
به گفته دانش آشتیانی مقام بسیج از آن جا معلوم می شود که حتی امام خمینی آرزو می کنند که خداوند ایشان را با بسیجیان محشور کنند.
وزیر پیشنهادی در گفتگوی دیگری با خبرگزاری ایلنا تاکید کرده که در کارنامه‌اش ابهامی وجود ندارد. او می گوید از ابتدای دولت روحانی به عنوان چهره‌ای غیرسیاسی و علمی به او پیشنهاد تصدی وزارت علوم یا آموزش و پرورش داده شده اما او نپذیرفته و اکنون نیز به اصرار دانشگاهیان می پذیرد.
آشتیانی گفت به او گفته اند: شما چهره سیاسی نیستید و تجربه کار در وزارت علوم را هم دارید و از آن طرف بسیجی هم هستید و زندگی و سوابق کاری شما هیچ نقطه ابهامی ندارد.
چهارمین وزیر علوم پیشنهادی گفت انتظار دارد در مجلس با چالش مواجه نشود و موفق به کسب رای اعتماد شود. او در مورد برنامه‌هایش گفت: من این هنر را دارم که مسائل را حل و فضای دانشگاه را از فضای سیاسی جدا کنم.

در پاسخ به این سوال که با حضور او چه تغییراتی در وزارت علوم انجام خواهد شد او گفت: شادی در دانشجویان و افزایش انگیزه در اعضای هیات علمی.
Previous
Next Post »