نوازندگی زنان در کنسرت‌ها ممنوع شده است

زحل نیوز- آهنگ‌ساز و نوازنده برجسته تار ایران از ممنوعیت نانوشته‌ی حضور نوازندگان زن در کنسرت‌های داخل کشور خبر داد و خواهان اعتراض به وضعیت هرج و مرج در موسیقی شد.


حسین علیزاده روز چهارشنبه (۵ شهریور-۲۷ آگست) با بیان این‌که در گذشته خانم‌ها تنها در چند شهر اجازه حضور بر روی صحنه را نداشتند، به خبرگزاری ایسکانیوز گفت که در حال حاضر حضور نوازنده خانم تقریبا در همه شهر‌ها ممنوع است به طوری‌که او به شوخی اسم گروه خود را به جای هم‌آویان، هم‌آقایان گذاشته است.
وی با اشاره به ممنوعیت حضور زنان نوازنده در کنسرت اخیرش در گرگان، این رویکرد را موجب حذف زنان از عرصه موسیقی دانست و با تاکید بر این‌که همه اعضای گروه موسیقی از این راه امرار معاش می‌کنند، خاطرنشان کرد که خانه‌نشینی نوازنده‌های زن به آن‌ها آسیب اقتصادی و معنوی می‌زند.
نامزد دریافت ۳ جایزه معتبر «گرمی» با بیان این‌که هم‌اکنون در مورد مسایل موسیقی هر روز یک شخص تصمیمی می‌گیرد که « به سالن‌ها بریزند و کنسرت‌ها را به هم می‌زنند.»
آقای علیزاده با انتقاد از این شرایط اضافه کرد: هرج و مرجی که ما در اوایل انقلاب، آن زمان که هنوز قانون اساسی‌ وجود نداشت، تجربه کرده‌ایم، دوباره دارد، تکرار می‌شود.
این پژوهشگر ۶۳ ساله موسیقی با تاکید بر این‌که کسانی که مجوز می‌دهند، خودشان قانون را زیر پا می‌گذارند، پرسید: می‌خواهم ببینم در چنین شرایطی معنی قانون چیست؟ به نظر من قانون را قانون‌گذاران می‌شکنند.»

او در پایان با اشاره به این‌که به صورت فردی مدام به این وضعیت اعتراض می‌شود خواهان آن شد تا اهالی موسیقی «به صورت جمعی» نیز به این مساله اعتراض کنند.
Previous
Next Post »