فرمانده ارتش به "تشویش اذهان عمومی" متهم شد

زحل نیوز، کیوان کاظمینی بروجردی- در پی اظهارات فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی درباره اینکه "گروهک‌های تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند" و "آنها دارند خودشان را آماده می‌کنند" در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اداره سیاسی سپاه در مقاله ای بدون نام بردن از احمدرضا پوردستان و برخی از مقامات دیگر که در این ارتباط اظهارنظر کرده بودند، به این موضوع واکنش نشان داده و مدعی شده است که طرح این موضوع جز "تشویش اذهان عمومی" کارکرد دیگری ندارد. این در حالی است که پیش از این چند تن از مقامات امنیتی و فرماندهان سپاه نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرده بودند.


امیراحمدرضا پوردستان با اعلام اینکه برای مقابله و سرکوب گروه داعش چندبار ارتش به ۴۰ کیلومتری خاک عراق نیز نفوذ کرده است، اضافه کرده بود: "ما امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم؛ آنها دارند خودشان را آماده می‌کنند. به عنوان سرباز استدعا می‌کنم که نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت بشوند."

یک روز پس از اظهارات این مقام ارشد در ارتش جمهوری اسلامی، وزیر کشور در دولت حسن روحانی نیز در جریان جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: "همجواری کشور ما با کشور عراق حتما ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تاکنون با تسلطی که بر مرزهای کشور داشته‌ایم، هیچ حادثه‌ای رخ نداده است. وجود این گروه در کشور عراق و محدوده‌ای با فاصله ۵۰ کیلومتری از مرزهای ایران، قطعا لزوم توجه ما را می‌طلبد و اگر قصد داشته باشند به مرزهای کشور نزدیک شوند، قطعا دخالت می‌کنیم و این موضوع را نیز رسما به کشور عراق اعلام کرده‌ایم."
Previous
Next Post »