میرکاظمی فردی با ٬دیپلم شبانه٬ را به سوییس فرستاده بود!

زحل نیوز- وزارت نفت دولت سابق در زمان تصدی مسعود میرکاظمی، فردی را با مدرک ٬دیپلم شبانه٬ با حقوقی معادل دو سوم حقوق مدیرعامل شرکت نیکو به کشور سوییس فرستاده بود، این فرد سه سال در کشور مذکور اقامت گزید.


به گزارش زحل نیوز به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تدبیر و امید، وزارت نفت دولت سابق در زمان تصدی مسعود میرکاظمی، فردی را با مدرک ٬دیپلم شبانه٬ با حقوقی معادل دو سوم حقوق مدیرعامل شرکت نیکو به کشور سوییس فرستاده بود.
شرکت نیکو (NICO) که فرد مذکور در دفتر مدیرعامل آن با عنوان منشی مستقر بوده، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که دفتر مرکزی آن در شهر لوزان سوئیس قرار دارد.
این شرکت وظیفه فروش بخش عمده‌ای از نفت خام ایران را برعهده دارد، هم‌چنین سوآپ نفت در ایران نیز به عهده این شرکت است و درعمل نقشی کلیدی در بخش انرژی کشور ایفا می‌کند.
انتصابات خارج از ضوابط و عجیب در حوزه بین‌الملل وزارت نفت به این مورد خلاصه نمی‌شود. اخیرا موارد متعددی از این انتصابات در دولت سابق رو شده است.

اما کارنامه وزیر نفت هم‌فکر او، بیش از حد نگران‌کننده بود؛ ماجرای تصمیم عجیب وزیر درخصوص سوآپ نفت دریای خزر، ناکامی کامل در توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی، برکناری‌ها و استخدام های عجیب در وزارتخانه، کاهش تولید گاز، ماجرای بنزین‌های پتروشیمی، رانت‌هایی که یکی یکی در حوزه بین‌الملل وزارت نفت رو می‌شوند و بسیاری مسائل دیگر باعث شد تا رییس‌جمهور سابق حتی یار هم‌فکرش را نیز بیش از این تحمل نکرده و او را هم تغییر دهد.
Previous
Next Post »