علی مطهری: این سطح از خفقان زمان شاه هم سابقه نداشت

زحل نیوز، کیوان کاظمینی بروجردی- علی مطهری اقدام قوه قضائیه در ممنوع‌التصویر کردن محمد خاتمی را اقدامی خلاف قانون و باعث افزایش «خفقان» در ایران دانسته و گفته این سطح از «خفقان» در دوران پهلوی هم سابقه نداشته است.


زحل نیوز به نقل از دیگربان، آقای مطهری گفته ممنوعیت انتشار سخنان و تصاویر خاتمی خلاف قانون و عقل است و چنین کار‌هایی در ‌‌نهایت به نفع خاتمی بوده و منجر به افزایش اقبال مردم به وی می‌شود.
این نماینده مجلس اضافه کرده شورای عالی امنیت ملی در این خصوص مصوبه‌ای ندارد و هیات نظارت بر مطبوعات نیز مخالف چنین اقدامی است.
مطهری در عین حال گفته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ممنوع‌التصویری محمد خاتمی نامه‌ای به وزارت ارشاد فرستاده که این به معنای مصوبه نیست.
وی افزوده «دیگر کسی نمی‌تواند حرفی بزند. این سطح از خفقان در زمان شاه هم نبود. بگذارند هزینه کار آن‌ها بالا برود، اصلا بگذارند این‌ها ده تا نشریه را توقیف کنند
این اظهارات علی مطهری که روز شنبه (۹ اسفند) در جمع خبرنگاران ایراد شده از سوی سوی بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخل ایران به طور کامل سانسور شده است.
ریاست شورای عالی امنیت ملی در حال حاضر بر عهده حسن روحانی است و مسئولان این شورا درباره وجود این نامه تاکنون توضیحی ارائه نکرده‌اند.
هفته گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه به رسانه‌ها درباره انتشار سخنان و تصاویر محمد خاتمی هشدار داده و گفته بود با رسانه‌های «متخلف» برخورد خوهد شد.
«جماران» و «بهار‌نیوز» دو سایتی بودند که پس از هشدار محسنی اژه‌ای اقدام به انتشار تصاویری از خاتمی کردند که منجر به از دسترس خارج شدن این سایت‌ها به دستور یک مقام قضایی شد.

سایت «جماران» روز گذشته پس از دادن تعهد کتبی و حذف تصاویر و اخبار مربوط به رئیس جمهوری پیشین ایران بار دیگر در دسترس قرار گرفت.
Previous
Next Post »