۹۰۰ کارگر واگن پارس در اعتراض به اخراج نماينده خود دست از کار کشيدند

زحل نیوز- نزديک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در اعتراض به خودداری کارفرما از تمديد قرارداد کار رئيس نهاد کارگری اين واحد توليدی دست از کار کشيده و توليد را متوقف کردند.


زحل نیوز به نقل از ايلنا، قرارداد کار «علی درخشنده‌بخت»، رئيس شورای اسلامی کار واگن پارس تا پايان آذر ماه اعتبار داشته است.
کارگران می‌گويند آقای درخشنده‌بخت تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضويت دارد و از مصونيت نمايندگی برخوردار است بنابراين کارفرما حق اخراج او را ندارد.
بر اساس اين گزارش، کارفرما در ادامه تغيبرات خود به تازگی مدير انتظامات واگن پارس را با وجود آنکه دو ماه به پايان قرارداد کارش باقی مانده بود از کار منفک کرده است و يک نظامی بازنشسته را جايگزين او کرده است.
آنطور که کارگران گزارش کرده‌اند مدير جديد از صبح امروز مشغول به کار شده و نفرات جديدی را در واحد انتظامات و نگهبانی جايگزين کرده است.
کارگران می‌گويند اين تغيير مديريتی در واگن پارس به قصد اعمال محدوديت بيشتر بر کارگران در کارخانه است.
در هيمن رابطه يکی از کارگران به ايلنا گفت هر شش عضو شورای اسلامی کار واگن پارس در اعتراض به خودداری کارفرما از تمديد قرارداد کار رئيس اين نهاد کارگری، قراردادهای جديد خود را امضاء نکرده‌اند.
او در ادامه بيان کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارخانه واگن پارس که از وعده‌های کارفرما برای پايان دادن به اعتراضات صنفی پيشين کارگران بود متوقف شده است.
او در عين حال گفت: کارهای کار‌شناسی اين طرح توسط شورای اسلامی کار کارخانه انجام و برای کارفرما ارسال شده است اما با گذشت دو هفته، هنوز برای اجرای آن اقدامی نشده است.
گفتنی است کارگران واگن پارس اراک يکبار در شهريور ماه امسال و بارديگر در تاريخ ۵ مهر ماه و به مدت يک هفته در اعتراض به تعويق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مديران کارخانه دست از کار کشيده‌ بودند.
آخرين اعتراض صنفی کارگران واگن پارس در پی پرداخت بخشی از مطالبات، استعفای مدير داخلی کارخانه و وعده‌های مثبت کارفرما پايان يافت.

لازم به ذکر است قرارگاه خاتم الاوصياء سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس اراک است و تعيين کارفرمای اين واحد توليدی بر عهده اين قرارگاه نظامی قرار دارد.
Previous
Next Post »