پلیس ایران، عکس کارشناس استاندارد را به عنوان مظنون اسیدپاشی منتشر کرد

زحل نیوز، تصویر سمت راست به دکتر علی جلالی تعلق دارد و تصویر سمت چپ، توسط پلیس جمهوری اسلامی به عنوان عامل احتمالی اسیدپاشی منتشر شده بود.


خبرگزاری‌های ایران، روز چهارشنبه (۲۹ اکتبر-۷ آبان)، تصویری را از عامل احتمالی اسیدپاشی‌های اصفهان همراه با اظهارنظر فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره‌ی آن منتشر کردند که به “علی جلالی”، عضو هیات مدیره‌ی “انجمن علمی استاندارد ایران” تعلق دارد.
هم‌زمان با انتشار این تصویر، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس جمهوری اسلامی به به خبرگزاری‌ها گفت که نیروهای تحت فرمانش، این عکس را با استفاده از مشخصات اعلام ‌شده از سوی «قربانیان و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند»، ترسیم و تصویرنگاری کرده‌اند.
اما هنوز ساعاتی از انتشار این عکس نگذشته بود که صاحب اصلی آن مشخص شد: علی جلالی، عضو هیات مدیره‌ انجمن علمی استاندارد ایران که کمتر از یک هفته قبل (۱ آبان)، مصاحبه‌ای از وی با همین عکس در وب‌سایت روزنامه‌ی دولتی جام‌جم منتشر شده بود.
جام‌جم‌آنلاین” در این گفتگو که به مناسبت “روز جهانی استاندارد” (۴ اکتبر)، انجام شده، آقای جلالی را “مدرس بین‌المللی” معرفی کرده بود.

خبرگزاری‌های منتشرکننده‌ی این عکس، هنوز توضیحی درباره‌ حذف آن و نیز تعلقش به “علی جلالی” نداده‌اند؛ هرچند که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک داشته است.
Previous
Next Post »